17 травня 2018
Круглий стіл «Професійні діалоги: портова концесія»
9.00-9.30Вітальна кава, реєстрація
9.30-9.45Вітальне слово. Андрій Підгайний, керуючий партнер юридичної фірми AGRECA
Панель № 1: Приватизація та/або концесія: практичні аспекти застосування
Спікери:
  • Андрій Підгайний, керуючий партнер юридичної фірми AGRECA
  • Райвіс Вецкаганс, Голова АМПУ
  • Надія Казначеєва, радник Міністра інфраструктури
9.45-10.25Фокус: Концесія чи приватизація? Здається, що Уряд, у особі Міністра інфраструктури, вже визначився з цього приводу. Наприкінці березня пан Омелян зробив заяву про концесію, як виключну форму залучення інвестицій в порти. Які будуть думки з боку бізнесу по цьому питанню? Пропонується порівняти застосування цих механізмів з точки зору реалізації інвестиційних проектів з розвитку портової та припортової інфраструктури.
Панель № 2: Розвиток суміжних інфраструктур в рамках концесійного проекту
Спікери:
  • Володимир Шемаєв, начальник відділу стратегічного планування та розвитку АМПУ
  • Тарас Бойчук, керівник проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства SPILNO
  • Олена Юрець, старший юрист юридичної фірми AGRECA
10.25-11.05Фокус: Морський термінал це не звичайне промислове підприємство. Його функціональність та потужності напряму залежать від суміжної – технологічно пов’язаної з терміналом публічної інфраструктури, що контролюється державою (глибин операційних акваторій, підхідних і внутрішніх каналів, стану і розвитку припортової залізничної та автодорожньої інфраструктури). Пропонується розглянути проблеми та досягнення у цьому напрямку на прикладі концесійного проекту в порту Ольвія, який вже пройшов pre-feasibility стадію. У розвиток цієї тематики також пропонується обговорити ситуацію із суміжною інфраструктурою у інших портах та розглянути можливості, які передбачені новим законом.
Панель № 3: Роль портової влади у проектах концесії: міжнародний досвід та українські перспективи
Спікери:
  • Андрій Підгайний, керуючий партнер юридичної фірми AGRECA
  • Райвіс Вецкаганс, Голова АМПУ
  • Сергій Вовк, директор незалежного інформаційно-консалтингового Центру Транспортних Стратегій (ЦТС)
11.05-11.45Фокус: Одним із завдань портової реформи є децентралізація повноважень, яка має призвести до уникнення зайвих бюрократичних процедур, у тому числі, під час реалізації концесійних проектів. Як ці відносини врегульовані у економічно розвинутих країнах? Яка, у порівнянні із західними практиками, глибина участі АМПУ у концесійних проектах в портах Ольвія та Херсон? Які новації у цьому питанні містить новий закон про концесії та які перспективи реалізації моделі Landlord Port в України? Учасникам діалогу пропонується обговорити вищенаведені та інші питання структурної трансформації портової галузі України.
11.45-12.00Кава-пауза
Панель № 4: Трансформація оренди в концесію
Спікери:
  • Ірина Новікова, заступник начальника Департаменту залучення інвестицій, начальник відділу державно-приватного партнерства МЕРТ, член робочої групи з розробки проекту закону
  • Марина Шарапа, партнер юридичної фірми AGRECA
  • Надія Казначеєва, радник Міністра інфраструктури
12.00-12.45Фокус: Недосконалість правової бази та тривала байдужість держави до наслідків реалізації інвестиційних проектів на основі оренди привели державу та приватних партнерів у глухий кут. Новий закон про концесії пропонує механізм трансформації оренди в концесію. В межах панелі пропонується обговорити питання: чи дозволяє цей механізм провести «трансформацію» на практиці та наскільки будуть збережені права та інтереси інвесторів?
Панель № 5: Моделі портових концесій: обсяг делегованих прав та розподіл ризиків
Спікери:
  • Марина Шарапа, партнер юридичної фірми AGRECA
  • Тарас Бойчук, керівник проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства SPILNO
  • Ірина Новікова, заступник начальника Департаменту залучення інвестицій, начальник відділу державно-приватного партнерства МЕРТ, член робочої групи з розробки проекту закону
12.45-13.25Фокус: Міжнародні моделі концесії за BOT-класифікацією передбачають можливість формування різних за обсягом та упорядкуванням схем делегування прав і обов’язків концесіонера. Проектування, фінансування, будівництво, управління, розпорядження та повернення об’єкту концесії є базовими елементами, що наповнюють зміст кожного концесійного проекту. В межах цієї панелі будуть розглянуті моделі, які випливають з нового закону про концесії. Пропонується також обговорити ключові ризики, які можуть виникнути під час реалізації тієї чи іншої концесійної схеми.
13.25-14.00Підведення підсумків, заключна кава-пауза для учасників
13.30-14.00Прес-брифінг для представників ЗМІ