«Пан мав час і натхнення» або пост, який давно назрівав.
Про онлайн-заходи не говорив, напевно, тільки ледачий. Вставлю і я свої 5 копійок, тому що все, що я бачу за 2 тижні карантину і все, що називають «онлайн-конференціями» насправді такими не є.
І я поясню чому. Як організатор заходів, маю вам повідомити – наявність в ефірі двох, п’яти або п’ятнадцяти спікерів не робить вашу трансляцію онлайн-заходом в професійному сенсі слова. Як і в звичайному житті – в оффлайн-форматі, недостатньо просто зібрати в одній кімнаті людей, щоб назвати це заходом.
Так чого ж не вистачає?
Існує безліч різних програм і платформ, які технічно дозволяють провести онлайн-трансляцію, відеоконференцію і т.д., але це лише одна сторона медалі. Технічна. І чомусь більшість на ній і зупиняються. Так, згодна, для внутрішніх зустрічей або нарад цього цілком може бути достатньо. І zoom, і hangouts (як і багато інших) для цього відмінно підходять. Але якщо ми говоримо про повноцінний формат онлайн-заходів, то необхідно пам’ятати про всі складові.
1. Візуальна. Перша, і на мій погляд, найочевидніша.
Рішення:
2. Назву цю складову Психологічною.
Як відомо з офлайн заходів, не всі експерти є хорошими спікерами. Точно так само не всі професійні спікери публічних заходів мають гарні навички виступів перед камерою. Навіть спікери з багаторічним досвідом і багатим бекграундом, які запалюють стадіони, не завжди можуть виступати, не бачачи реакцію аудиторії і не відчуваючи віддачу.
Рішення: проведіть невеликий тренінг для спікерів, в ході якого поясніть, чим відрізняється робота на камеру від роботи з аудиторією, які є особливості. Що потрібно враховувати з психологічної точки зору, щоб і самому не губитися, і «зал качати». Це не так сильно позначиться на бюджеті заходу, але в декілька разів підвищить його якість і рівень виступів.
3. Іміджева або репутаційна складова.
Більшість заходів в B2B-сегменті – це маркетингові або PR-інструменти. Отже ніхто не відміняв спонсорську участь, підвищення впізнаваності бренду, збільшення продажів і т.д. Переходячи в онлайн формат, ми втрачаємо цілий ряд промо-опцій і можливостей. З іншого боку, цифровий формат відкриває нам новий світ медіа-можливостей.
Рішення: замініть в своїх спонсорських пакетах всі офлайнові опції на можливості онлайн. Ви можете брендувати ваш візуальний контент, «продавати» окремі блоки і брендувати їх атрибутикою спонсора, робити різні підводки, титри і т.д. Мені здається, тут благодатне поле для експериментів. А підглянути для початку я б радила у телевізійників.
4. А як же бути з Нетворкінгом?
Для багатьох учасників це найцінніше в ділових заходах. Можливість налагодити контакти, поспілкуватися з колегами і потенційними клієнтами, обговорити з експертами існуючі проблеми в неформальній обстановці.
Рішення: скажу відразу – однозначного рішення тут немає. Як любить повторювати мій колега, ми соціальні тварини і нам потрібні інші люди. Жоден месенджер або відеокамера навіть з найвищою роздільною здатністю не передасть тепла іншої людини, не створить «інтимності» моменту, коли (ділові) відносини починають зароджуватися.
Проте, суто технічно цю функцію реалізувати можна декількома способами:
5. Контент. Без цього перші 4 пункти абсолютно не мають сенсу
Програма онлайн-заходу, його «начинка», як і в оффлайн, залишаються головною складовою. Хоча і тут є ряд трансформацій, на які варто звернути увагу. Не можу стверджувати, але мені здається, що тривалість виступів онлайн потрібно скорочувати в порівнянні з оффлайн. Це пов’язано з тим, що без динаміки (коли спікер, наприклад, ходить по сцені) утримувати увагу складніше. Онлайн виступ, навіть з яскраво вираженою жестикуляцією – це все-таки більше статичний виступ, на мій погляд.
Рішення: можна додати динаміки за допомогою моушн-дизайну або доповненої реальності (в теорії, поки що не використовували).
Як ніколи стає важливим питання професіоналізму ведучого (модератора). В онлайн-форматі від нього залежить набагато більше, ніж в традиційних заходах, тому що це фактично єдина людина, яка керує всім, що відбувається і якого бачать / чують всі учасники процесу.
Замість підсумків. Онлайн-заходи – це чудовий формат, який, думаю, себе ще покаже і приховує в собі багато цікавого і незвіданого. З того, що ми повинні отримати «на виході» – це більше схоже на телевізійне шоу, ніж на простенькі скайп- або zoom- call. Розвиток – це коли в результаті ми отримуємо більш якісний продукт, а не скочуємося в «і так зійде».
Автор: Анастасія Полінкова